![](/media/lib/110/n-slonce-3cb01c7c47db03d2fc650022cfd6e78c.jpg)
Zimą tyjemy, bo jest za mało słońca?
12 stycznia 2018, 11:27Odkryto kolejny powód, poza produkcją witaminy D, by korzystać ze słońca. Naukowcy z Uniwersytetu Alberty zauważyli, że pod wpływem świata niebieskiego kurczą się zlokalizowane pod skórą komórki tłuszczowe.
![Hawajczyk (Chasiempis sandwichensis)](/media/lib/52/691px-chasiempis_sandwichensis_ridgwayi-f352209f310e8cced763ef56c2c9d552.jpg)
Tak powstaje nowy gatunek
17 lipca 2009, 05:02Na łamach czasopisma American Naturalist opublikowano interesujące doniesienie o odkryciu dwóch populacji ptaków, u których drobna różnica w jednym z genów może w najbliższym czasie doprowadzić do rozdziału na dwa osobne gatunki. Odkrycia dokonali badacze z Syracuse University.
![](/media/lib/301/n-rafy-b390d08e5ad0b07e467002caf236d202.jpg)
Naukowcy martwią się o rafy koralowe Galapagos
22 lutego 2018, 12:39Analiza raf koralowych wokół Galapagos wykazała, że tamtejsze wody oceaniczne ocieplają się od lat 70. ubiegłego wieku. Dane takie zaskoczyły specjalistów, gdyż rzadko wykonywane pomiary temperatury nie wykazywały dotychczas ocieplania się wschodnich części tropikalnego Pacyfiku.
![](/media/lib/53/lotto-fd8c8e96e6aee129546018be047568b6.jpg)
Nie pomijają w wyobraźni
18 sierpnia 2009, 10:41Posługując się blankietami lotto, międzynarodowy zespół naukowców wykazał, że zespół jednostronnego pomijania wpływa na to, jak świat jest postrzegany, ale nie wyobrażany. Oznacza to, że sposób mentalnego reprezentowania świata może być niezależny od percepcji (Cortex).
![](/media/lib/304/i-trappopisplanet-5f84a78876b3f3fd8720221aa1f10301.jpg)
Planety TRAPPIST zbyt mokre, by podtrzymać życie?
21 marca 2018, 10:33Astronomowie z Arizona State University (ASU) oraz Vanderbilt University uważają, że planety wokół gwiazdy TRAPPIST-1 mogą być zbyt wilgotne, by podtrzymać życie. W artykule opublikowanym na łamach Nature Astronomy zespół wykorzystał pochodzące z wcześniejszych badań dane dotyczące masy, średnicy i gęstości planet by określić ich skład.
![Hybrydowa Toyota Prius](/media/lib/12/1184410404_360084-72f30f3e70d5ae0ac07fb0458b82f6d3.jpeg)
Amerykanie lubią hybrydy
14 września 2009, 09:14Badania przeprowadzone przez firmę Pike Research na reprezentatywnej grupie 1041 Amerykanów pokazały, że w USA istnieje olbrzymie zainteresowanie hybrydowymi pojazdami ładowanymi z gniazdka. Aż 48% respondentów stwierdziło, że jest niezwykle lub bardzo zainteresowanych nabyciem takiego samochodu.
![](/media/lib/301/n-aksjony-6a10be351ce75e8705b676dd87ab2701.jpg)
W ciągu najbliższych lat dowiemy się, czy aksjony istnieją, czy nie
17 kwietnia 2018, 11:07Naukowcy pracujący przy Axion Dark Matter Experiment (ADMX) opublikowali nowe wyniki badań, z których wynika, że ADMX jest pierwszym i jedynym jak dotychczas projektem naukowym, który jest na tyle czuły, by zarejestrować ślady aksjonów.
![](/media/lib/43/gra-na-kompie-5d474615f390223dbab7be4aa64b7d27.jpg)
(Nie)gotowi na wszystko
16 października 2009, 08:48Często powtarza się, że zagorzali miłośnicy gier akcji biernie przyjmują przebieg wydarzeń na ekranie. Psycholodzy z Uniwersytetu Stanowego Iowa zauważają jednak, że gry wideo inaczej oddziałują na dwa rodzaje uwagi kognitywnej (dowolnej) - proaktywną i reaktywną - upośledzając wyłącznie tę pierwszą (Psychophysiology).
![](/media/lib/309/n-salamandra-80e22890160793eb01f622599847e5f2.jpg)
Hodowla największego płaza na świecie prowadzi do wyginięcia podgatunków
22 maja 2018, 10:41Obecne działania mające na celu ochronę największego płaza na Ziemi, skrajnie zagrożonej salamandry olbrzymiej chińskiej, mogą doprowadzić do zniknięcia jej podgatunków, ostrzegają autorzy najnowszych badań
![Nintendo Wii© Nintendo](/media/lib/10/1181646565_186620-e59ea667dc92a3200e9d359f4b2c3623.jpeg)
Granie na Wii jak solidny trening
19 listopada 2009, 09:20Chyba każdy, kto miał okazję zagrać w dowolną grę sportową na nowoczesnej konsoli, przekonał się, jak bardzo męcząca może być ta rozrywka. Jak jednak wiadomo, naukowcy lubią wszystko dokładnie pomierzyć i policzyć, w związku z czym postanowili ustalić, jak wiele energii zużywają użytkownicy korzystający z gier sportowych obsługiwanych za pomocą kontrolerów symulujących ekwipunek zawodników.